ХВИЛИНИ ТИСЯЧІ МІЛЬЙОНІВ: індивідуальний пошук можливий тільки разом

Архів інтерв’ю Лінії Втечі, 30 жовтня 2009

Він попросив представити його як Еггог. Або просто Саша. Фронтмен групи Хвилини Тисячі Мільйонів та барабанщик На Зламі Дня, які виступали на авангард-концерті в хатці. З розмови вконтакті ми перейшли в асю, де і обговорили філософські сторони Хвилин Тисячі Мільйонів, творчіть і проекти Саші.

Категорично радимо послухати Хвилини Тисячі Мільйонів на Bandcamp

Не питайте, як ми дійшли до тої тези, яка стоїть першою, але саме з неї вирішила почати інтерв’ю.

Александр:
шуткі-шуткамі, а візуалізація – це гарна штука… і матриця мене знайшла раніше, ніж я її, а на телеекрани вона вийшла в урізаному і іспоганіному вигляді, як частина того самого заговору… астральна проекція пунктирної границі невизначеності сталого хаосу під зримого 😉

Ляна:
це про пісню «Проекція вівці»? 🙂

Александр:
«Проекція вівці» – цілком земна пісня про уявлення людиною уявного, персоналізацію і стереотипізацію, створення зручних точок відліку для пояснення парадоксів… загалом – ідолопоклонство обмеженості. підняв вказівного пальця вгору 🙂

Licvorea (20:50:38 28/10/2009)
часто звертаєшся в піснях і до небесного, окрім земного. пісня «Серед зірок» шо символізує?

error (20:51:33 28/10/2009)
та взагалі-то всі тексти пронизані взаємовідносинами між, так званою, матерією та абстрактним світом ідей… інтерпретацією, що відштовхується від особистих надбань, переживань, уявлень… “Серед зірок” – це знову ж таки точка відліку (тобто, де знаходимось? – відповідь: серед зірок і т.д. дії, думки). Тут і роздуми про те хто ми, я, ти. Я і ти, як символ об’єктивного і суб’єктивного, як розподіл, дуальність, протилежність, одиниць і нулів, всього і нічого, і їх взаємопроникнення та залежності одне від одного, це ворог і друг, це дівчина і хлопець, це сталість і дія. “Серед зірок” – то міф про щось мале в гігантському, про його рух, про пошук, якому ні кінця, ні краю, в невідоме що десь там, а також, що найголовніше, про таємничість мікрокосму вглибину себе. і цьому нема кінця… нема… нема… нема… отже – це пошук себе, в першу чергу… через себе усеее. 😉

Licvorea (20:52:38 28/10/2009)
а якшо себе знайти – на макрокосм можна вплинути?

error (20:57:21 28/10/2009)
чи можна змінити світ через пізнання себе?

Licvorea (20:57:26 28/10/2009)
так

error (21:08:48 28/10/2009)
хм, а чи потрібно щось змінювати, пізнавши, прийнявши те знання?… на мою думку знання – це і є світ, всесвіт. а це означає не тільки сталий призупинений об’єкт, який можна помацати, це все: всі прояви, процесуальні сторони, виміри простору та часу. можна згадати про Веди, що в процесуальному плані і є те ж знання, або відання. а коли знаєш-відаєш – все відбувається за законами зараз і тепер, але без викривлень і спотворень. тоді або там не виникає тої ситуації, типу, бути чи не бути, робити чи не робити, там не існує місця сумнівам, вони не потрібні, не потрібні в тій степені, як мені чи то тобі не потрібно їсти каміння. 🙂

Licvorea (21:11:21 28/10/2009)
«…спокій кришталю відчинить двері…» куди?

error (21:11:59 28/10/2009)
та куди завгодно! існує теорія, що світ це кристалічна структура. а за такими параметрами побудови світу, змінюються правила розповсюдження енергій.

Licvorea (21:13:47 28/10/2009)
можна детальніше?

error (21:25:13 28/10/2009)
двері – це як границя, бар’єр… сюди можна приплести Хакслівсько-Моррісоновське уявлення перепони до зміненого стану, або Кастанедівської подвижності точки “сборкі”. коротше, то абстракція перепони, плеври між і між, нижчим і вищим, тут і там.
спокій кришталю – певний стан усвідомлення, коли бачиш усе так, яким воно є, як все відбувається (згадай кліп Тула “параболу”, кінцівку)… коли настроюєшся в унісон з кришталевою решіткою, автоматично “стаєш” нею і перед тобою відчиняється розуміння “що, як, навіщо”, тобто як ВОНО Є… воопщем типу того 🙂

error (21:26:55 28/10/2009)
світло рухається не так як всі вважають за Ейнштейном, імхо 😉

Licvorea (21:27:44 28/10/2009)
карочє, якшо поєднати дві твої тези, то, шоб побачити, як все є насправді, треба пізнати себе. так?

error (21:30:26 28/10/2009)
себе треба відкрити, немов двері…

Licvorea (21:29:47 28/10/2009)
повертаючиь до світла… а як тоді воно рухаєтья?

error (22:03:58 28/10/2009)
треба говорити, що все є енергія, ммм… пульсації хвилі, типу амплітудно-частотної, хоча дещо інакше, бо наш об’ємно-рушійний вимір володіє нижчим сленгом пояснювальної метрики. отже рух, цієї так званої енергії можна спробувати пояснити ось так: на рівні відблиску… згадай чи уяви багатогранні дзеркала, або, коротше, гігантський кристал з дрібненькою градацією розподілення кутів… і на прикладі світла-енергії, яка є нероздільною частиною, автономним проявом кристала… бррр.. карочє)) кожна поверхня є “рушійною” і відблискує одна на одну постійно, повторюючи саму-себе… але в той же час при перехлесті, а це постійно і скрізь і дофіга, утворюється “зміна чи то мінливість”, яка є одночасним спалахом… ммм – це ще схоже на мінливість хамелеона… так рухається енергія, скрізь і одночасно. з одного боку – це сталість, з іншого, ми інтерпретуємо з точки зору часу, а це лише один з проявів тої ж самої енергії… вообщєм я грєбу как ето закрутіть попонятнєй, іспользуя доступний для мєня понятійний апарат? :)))

Licvorea (22:22:37 28/10/2009)
«Насолода світом править…» про відречення від матеріального?

error (22:23:21 28/10/2009)
скоріше описового і констатуючого характеру

Licvorea (22:24:43 28/10/2009)
окей. тоді мая любімая – Надолонні сторінки ) зрозуміла, шо шось про долю. а конкретніше?

error (22:25:45 28/10/2009)
Це абстракція відносно ліній життя, а простіше – про народження та смерть, про банальне, звичайне і напевно найбільш таємниче. Про ту саму енергію, що пронизує… горизонт-за-горизонт.

Licvorea (22:31:13 28/10/2009)
яку пісню з тих двох перших альбомів вибереш по філософській наповненості? яка найбільше тобі імпонує?

error (22:38:00 28/10/2009)
хм.. тексти це певні думки, відображення… тут не сенс в уподобаннях, там скрізь я, з різних сторін… хоча найближчий для мене рівень, це рівень спокою, споглядання, відстороненості, та гри у гру
або з тексту на пісню “Легенда “Сумніви””:
На хвилях моря очі в зорі
На зорях море те в очах.
Несуть вітрила корабель незримий
Крізь простір, час та крізь себе.

Licvorea (22:39:29 28/10/2009)
хтм можна назвати саундтреком інтровертності?

error (22:49:35 28/10/2009)
для мене – так, а для інших… я намагаюсь не замислюватись, як сприймають інші. ХТМ дуже егоцентрично-спрямована група. для кожного – це його індивідуальний пошук, але, що парадоксально, він можливий тільки разом.
відносно себе і текстів, я їх пишу і співаю не для того, щоб щось комусь донести, чи доказати, а скоріше для того, щоб щось прояснити для самого себе, немовби матеріалізація абстрактного, констатація, факт існування.

Licvorea (22:51:00 28/10/2009)
а теперішню зміну музики до фактично нойзу тоже можна якось з тим пошуком себе поєднати?

error (23:11:00 28/10/2009)
ну це не теперішня зміна, це минула 2007-2008 року, і не зовсім нойзу… той період характеризувався граничними станами: важкості, легкості, стилістичності і її відсутності, то монотонності, то хаотичності, мінітюарізації, швидкоплинності, точності та розбалансованості, неповторюваності музичних фраз, калейдоскопічності… тут і інді, і нойз, і мат, і мііііітал з кором, і прогресів, і індастріал, і, так зване, язичество… так, пошук – через миттєвості, протилежності… взагалі – то мав(має) бути альбом мініатюр-миттєвостей, на противагу гігантському калейдоскопічному полотну, що був створений ще в 2006 “Легенда “Сумніви””.
зараз в нас інший період, а, точніше, його початок – більш рівні композиції, з темними мелодіями, ближчі до матеріалу 2004 року, під вагою назви “Ніч Тисяч Зірок”
… так, це пошук, пошук-пізнання себе.

Licvorea (23:13:02 28/10/2009)
“Ніч Тисяч Зірок”… знову астральні символи.

error (23:16:39 28/10/2009)
щось типу того, … останній період-ера існування матерії, час, коли зірки починають гаснути.

Licvorea (23:18:00 28/10/2009)
а шодо язичництва в музиці – воно носить характер яко філософсько-релігійний чи суто символічний?

error (23:20:15 28/10/2009)
філософський… трансцендентний… егоїстичний))). я з релігіями не дружу аж ніяк, з усіма. без енергії ти ні туди і ні сюди. 🙂

Licvorea (23:37:58 28/10/2009)
практичне питання: чого тепер рідко витупаєте?

error (23:44:32 28/10/2009)
а ми ніколи часто не виступали, ми не пропагуємо себе, можна сказати, не рекламуємо… ну само собою існують і свої внутрішні таракани час від часу… і якщо чесно, я, до прикладу, не лю концертні виступи. вони забирають занадто багато сил та енергії

Licvorea (23:45:21 28/10/2009)
тоді головне – записана музика?

error (23:47:48 28/10/2009)
з якоїсь сторони так, хоча хотілось би кращої якості, та нам завжди щось стоїть на заваді. якщо чесно, я дуже дивуюсь, що ХТМ існують в таких умовах досі, це – парадокс.

Licvorea (23:48:17 28/10/2009)
про які саме умови говориш?

error (23:51:40 28/10/2009)
у всьому винні внутрішні таракани, і зовнішні гігантські слимаки, які створюють затори для вільного просування: гроші, негаразди, побут і якась гідота про яку взагалі, навіть, думати не хочеться. 🙁

Licvorea (23:52:57 28/10/2009)
думаєш якось про завтрашній день ХТМ?

error (23:58:31 28/10/2009)
ага, про гроші, славу і погруддя жриці 😉
та думаю скоріш над творчим процесом, про композиції

Licvorea (00:01:04 29/10/2009)
зрозуміло, про земні речі в групі ти не відповідаєш)) тоді про На Зламі Дня – там ти тільки музикант, чи філософію свою тоже вносиш?

error (00:06:50 29/10/2009)
вношу, але дещо іншим чином… більше даю волю хлопцям, і генеруємо ідею разом… в НЗД все випливає з імпровізу. в ХТМ, особливо останнім часом, я приношу ідею і ми її опрацьовуємо, надстроюємо каркас. в НЗД спочатку проявляється спонтанність, а потім математична деталізація. в ХТМ – навпаки.

Licvorea (00:08:44 29/10/2009)
ти можеш назвати ХТМ суто своїм проектом? ХТМ=Ти?

error (00:13:26 29/10/2009)
ні, не можу, хоча я і невідривна частинка, можливо навіть мозок, без якого не можливе існування, та, можливо, хтось займає позицію серця, без якого теж не можливе існування. у всякому випадку, у тому вигляді. з НЗД теж саме. ну колись ще були S.O.F.T… я пішов, вони ще існували доволі довгенько, хоча зовсім не так

Licvorea (00:14:07 29/10/2009)
а шо це за проект?

error (00:15:22 29/10/2009)
ну це так би мовити перша моя серйозна группа з ’97 по 2001 рік.
колись ті мої музики сказали: «Саша, блін, ми не знаєм, що ми граємо, давай заграємо так як інші». в той час з’явились всілякі реп-кор команди типу ЛімпБізкітів), і я, недовго думаючи, сказав: «будь ласка, тільки без мене» і пішов. а грали… від романтичного інді, фолку до нойзу, панку, кору, прогресиву. чітко-визначеного не було. намагався хлопців схиляти до експериментування. в принципі нинішні гурти, в яійсь мірі, я також схиляю до експериментування.

error (00:39:37 29/10/2009)
на жаль, майже ніхто цього не розумів, хоча ми намагались тоді пертись в усі місця, де токо можна було виступити.

error (00:40:53 29/10/2009)
в Львові ми були у ‘98-му 😉

Licvorea (00:41:06 29/10/2009)
ну і останнє: ти казав, шо зара ера матеріальності… а за нею наступить небуття?

error (00:47:27 29/10/2009)
та то не я казав, а то кажуть міфи, а я до них прислуховуюсь. по індійським Ведам зараз ера Калі-Юги. по нашим Ніч Сварога. у Майя закінчується цикл. енергія пульсує і переливається.

розмовляла Ляна Мицько

Довідка:

Experimental Post-Hardcore Post-Metal
Хвилини Тисячі Мільйонів

Рождение «Хвилини Тисячі Мільйонів» («ХТМ») состоялось, где то в средине осени 2003 года. Назвавшись в самом начале «Грададарг», учасники команды (Александр (экс-S.O.F.T) – вокал; Сергей (экс-«Квадрат») – гитара; Игорь (экс-«Квадрат») – бас; Максим – барабаны) решили пойти отличным путём в создании музыки, отличном, нежели большинство рок-формаций, взяв за основу не обычную песенную структуру (куплет-припев-куплет-…-проигрыш-(куплет)-припев), а развивающееся в своей основе музыкальное полотно (близкое к классической музыке). В ходе творения, которого, создаёться попытка отбрасывания всяческих клише, а также стилистических рамок и иных ограничений. Но, остаёться элемент органичного соединения частей-мелодий, как единица отсчёта и развития композиционного плана. Тем не менее «ХТМ» не забывает следовать креду: «эксперимент во власти чувств! чувства во власти эксперимента», при этом, с каждым новым творением, завышая планку, исследуя новые грани отображения.

Конец 2003 года
… охарактеризовался в облачении первых попыток – запись 2-х демо: «Проекція Вівці» и «Хвилини Тисячі Мільйонів». В конце лета 2004 года были осуществлены записи ещё 4-х демо: «Насолода», «Метаморфоза», «Серед Зірок», «Поліпи», в которых приняли участие: девушка Вита экс-S.O.F.T., Поколение-Х (бэк-вокал на «Серед Зірок») и экс-S.O.F.T., экс-Bloody Rain – Артур (дудка на «Серед Зірок», «Насолода»).

В конце 2005 года была записана третья демка «Глибини Над І Я», в которую вошло 5 треков. 3 из которых (02. Магія Мертвих, 03. Надолонні Сторінки, 04. Боротьба Під Сонцем) являются неразделимым и концептуальным целым, в котором сквозит смысл безучастности к судьбе жизни как таковой, и лишённости смысла как смысла существования. Но это один лишь из пластов, который лежит на поверхности! Две же другие вещи – паралели, что окружают. Одно из них дерзость, другое безразличие. Что есть первое, что второе зависит от поисков слушателя. От его открытости к внешнему и внутреннему!